Wpływ akustyki na samopoczucie i jakość pracy. Podstawy akustycznej adaptacji wnętrz.

Spędzasz dużo czasu przy komputerze?

Coraz częściej proszą nas o poradę klienci świadomi tego, jak wielki wpływ ma akustyka na efektywność i komfort pracy.
Z doświadczenia wiemy, że nie są to pojedyncze sytuacje, a według dostępnych badań* problem dotyczy praktycznie każdego z nas:

  •  64% pracowników odczuwa dyskomfort z powodu hałasu spowodowanego przez rozmowy oraz telefony
  • 53% pracowników twierdzi, że hałas otoczenia zmniejsza ich produktywność i satysfakcję z pracy
  • 40% pracowników nie jest w stanie wykonywać w pełni swojej pracy w złych warunkach akustycznych
  • Przy różnicy 30 dB (35 a 65 dB) zdolność zapamiętywania słów spada o ponad 40%, a liczenia o 28%

*
1 FIS, The guide to office acoustic, ISBN 978-0-9565341-1-8,2015
2 Evidence Space, Improving employee productivity by reducing noise, British Gypsum, Coventry, 2015

Co możesz zrobić we własnym zakresie, by poprawić akustykę?

  • WEŹ pod uwagę przeznaczenie biura i charakter pracy osób w nim przebywających. Zastanów się, czy są to rozmowy telefoniczne i między pracownikami, praca zespołowa, a może występuje konieczność kontaktu wzrokowego.
  • DOSTOSOWUJĄC pomieszczenie, z reguły najefektywniej będzie, jeśli zaadaptujesz sufit i dwie przyległe, sąsiadujące ze sobą ściany, najlepiej łączące się pod kątem prostym.
  • ZADBAJ o ekranowanie źródeł hałasu. Ekrany przy stanowisku pracy powinny być wyższe niż siedzący człowiek, ponieważ im wyższy ekran, tym większa jego skuteczność. Zwróć uwagę również na szczelność przegrody

  • PRODUKTY akustyczne umieść możliwie najbliżej względem źródła hałasu, co pozwoli na pochłonięcie większej ilości dźwięku
  • ZORIENTUJ SIĘ czy masz możliwość na wydzielenie stref ciszy, komunikacji i pracy zespołowej. Taka organizacja pracy może pomóc w poprawie warunków akustycznych i efektywności zespołu

  • MOŻESZ wykorzystać przykładowo wykładzinę, tapicerowane meble lub otwarte regały z książkami, ponieważ wypełnienie przestrzeni miękkimi elementami pomaga skrócić czas pogłosu.

A co, jeśli to nie wystarczy?

Jeśli problem z akustyką jest duży i utrudnia Ci pracę, proponujemy wizytę z pomiarami akustycznymi prowadzonymi przez profesjonalnego akustyka. Po takiej wizycie otrzymasz od nas propozycję rozmieszczenia elementów akustycznych w pomieszczeniu wraz z opracowaniem parametrycznym.

Carriere Design Design

ul. Inżynierska 25a

53-228 Wrocław

Godziny otwarcia: Pn-Pt 8:30-16:30

Biuro obsługi Klienta

tel. 71 337 37 49

m:. 535 688 888

e-mail: biuro@carrieredesign.pl

 

Zostaw nam wiadomość

5 + 4 =

Call Now Button